ТОЧКА ЗРЕНИЯ ПЕРЕВОДЧИКА [5] |
"Точка зрения" и контекст [2] |
Деловая корреспонденция
[13]
Риторика, стиль, форматы, жанры, особенности перевода деловой корреспонденции
|
Амбивалентность в англоязычном дискурсе
[20]
Содержание Сокращения Об авторе________________________________________________________7 Предисловие____________________________________________________13 Глава 1. Амбивалентность и перевод______________________________26 1.1 Риторика ясности и риторика амбивалентности_________________27 1.2 Амбивалентность в стилистике декодирования__________________37 1.3 Амбивалентность в ряду смежных понятий_____________________ 53 1.4 «Зелёные идеи» Хомского____________________________________75 1.5 Шизофренический стиль в академическом дискурсе_____________84 1.6 Амбивалентность и перевод Библии____________________________95 1.7 Перевод шизофренического стиля_____________________________112 Глава 2. Амбивалентность и «культурный поворот»_______________131 2.1 Роман Якобсон – наследие русского филолога_________________132 2.2 «Культурный поворот»_______________________________________143 2.3 Культурная идентичность ___________________________________158 Глава 3. Культурная идентичность и амбива...
|
Главная » Файлы » Лекции » Деловая корреспонденция |
12.04.2016, 19:40 | |
“Golden Rules” for writing letters and memos (from L. Jones and R. Alexander)
1. Give your letter a heading if it will help the reader to see at glance what you’re writing about. 2. Decide what you are going to say before you start to write or dictate: if you don’t do this the sentences are likely to go on and on until you can think of a good way to finish. In other words, always try to plan ahead. 3. Use short sentences. 4. Put each separate idea in a separate paragraph. Numbering each paragraph may help the reader to understand better. 5. Use short words that everyone can understand. 6. Think about your reader. Your reader… … must be able to see exactly what you mean: Your letters should be C L E A R … must be given all the necessary information: Your letters should be C O M P L E T E … is likely to be a busy person with no time to waste: Your letters should be C O N C I S E … must be addressed in a sincere, polite tone: Your letters should be C O U R T E O U S … may get a bad impression if there are mistakes in grammar, punctuation and spelling: Your letters should be C O R R E C T
| |
Просмотров: 928 | Загрузок: 0 | |
Всего комментариев: 0 | |